Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Golfjooga - joogaa golfareille

"koska kehosi on tärkein golfmailasi"

Harjoituksia lonkkien mobilisoimiseksi eli liikkuvuuden lisäämiseksi.

Lisätty 12.02.2017

Lonkat ovat erittäin liikkuvat nivelet ja niiden liikkuvuutta tulisi ylläpitää päivittäin, jotta ne pysyvät terveinä ja kunnossa.

Istu lattialla selkä suorana ja anna jalkapohjien olla alustaa vasten. Polvien välissä saa olla tilaa. Sisäänhengityskellä pidennä kyljet ja uloshengityksellä vie polvet oikealle lähelle lattiaa. Palauta sisäänhengityksellä keskelle. Toista liike toiselle puolelle ja tee niin monta kierrosta kun sinusta tuntuu hyvältä.

 

 

 

Anna lonkkien liikkua vapaasti sisä- ja ulkokierron välillä. Anna selän linjan säilyä keskivartalon kannatuksella eli älä anna selän nousta notkolle lonkkien kierron aikana.

 

 

 

 

 

Voit tehdä saman liikkeen myös selinmakuulla, mutta tarkkaile, ettei selän notko kasva tai selässä ei tunnu mitään vääntöä tai kipua. 

 


Helmikuun lopussa alkavat uudet kurssit Golfpilateksesta, Golfjoogan Liikkuvuus, Core ja Tasapaino-kurssista sekä Golfjoogan jatkokurssista. Tarkemmat tiedot löydät linkkien takaa!

 

 

 

 

 

 

 

 

Evästeet

Tämä sivusto käyttää evästeitä tallentaakseen tietoja koneellesi.

Hyväksytkö evästeiden käytön?