Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Golfjooga - joogaa golfareille

"koska kehosi on tärkein golfmailasi"

Harjoituksia koko kehon vahvistamiseksi

Lisätty 12.02.2017

Ihanan kamala ja supertehokas Lankku-asento eri variaatioineen.

Pidä kämmenet tai käsivarret lattiassa olkapäiden alla, pidä hyvä lapatuki jotta rintakehä pysyy kannateltuna etkä "roiku" olkapäiden varassa. 
Ime napaa kevyesti kohti selkärankaa ja pidennä häntäluuta kohti kantapäitä. 
Selän linjan tulisi olla suorassa eikä alaselkää saa päästää notkolle. 
Aktivoi kevyesti etureisiä.
Liikettä voi hyvin keventää pitämällä polvet alustassa, jos alaselän linjaa ei saa kannateltua.

 

Lankku voi olla joko staattinen, jolloin pysyt asennossa haluamasi ajan tai voit varioida liikettä nostelemalla jalkoja tai käsiä lattiasta irti, nostamalla lantiota ylös ja laskemalla sen takaisin alas, kiertämällä lantiota puolelta toiselle (napaa kohti oikeaa ja vasenta) astumalla vuorojaloilla sivulle ja takaisin tai jopa haarahyppelemällä. Voit myös laskeutua suorilta käsiltä vuorokäsin kyynärvarsien varaan ja nousta takaisin koko lankkuun, huolehdi, että säilytät liikkeessä keskivartalon hallinnnan.

Liikkeessä saat harjoitettua kehon hallintaa liikkeessä, joka on golfareille tärkeää.

Tärkeintä on, että tekeminen on hauskaa, joten varioi liikettä mielesi mukaan ja keksi omia variaatioita! 

Evästeet

Tämä sivusto käyttää evästeitä tallentaakseen tietoja koneellesi.

Hyväksytkö evästeiden käytön?