Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Golfjooga - joogaa golfareille

"koska kehosi on tärkein golfmailasi"

Golfarin alkulämmittely jäykälle rintarangalle ja olkapäille

Lisätty 28.08.2019

Olen saanut palautetta jakamistani alkulämmittelyvinkeistä ja videoista, että niistä on ollut apua. Hienoa!

Tämän päivän alkulämmittelyn teemaksi tulikin jäykän rintarangan ja olkapäiden lämmittely. Tein kotona ennen kentälle lähtöä 4 minuutin Spiraalistabilaatiotreenin ja 10 kertaa liskoasennosta ylävartalon kiertoja per kehon puoli. Vasen olkapääni on välillä kipeytynyt draiveista ja pari iltaa sitten intouduin treenailemaan juurikin niitä ja taisin sitä vähän kipeyttää innostuksissani (note to self: olkapäiden stabilaatiotreenille on tarvetta). Aamulla kropassa tuntui jäykkyyttä juuri rintarangassa.

 

Rangen laidalla ihanassa aamuauringossa alkulämmittely alkoi lemepeästi, kehon tuntemuksia kuulostellen. Lempeät liikkeet alkoivat sulattaa jäykkyyttä ja keho alkoi kivasti heräilemään. Alkulämppään tuli mukaan paljon pilateksesta tuttuja elementtejä ja corekin heräsi samalla.

 

Peli kulki tänään erinomaisesti, ainakin avausten suhteen. Ja olkapääkin tuntui ihan hyvältä, paitsi sen lyönnin jälkeen, kun maila osui palloon maan kautta... 

 

Ilmojen kylmetessä kropan lämmittämisen merkitys korostuu, samoin sen lämpimänä pitäminen tuulessa ja tuiskussa. Ennen niitä kelejä, nautitaan vielä loppukesän ihanista pelikeleistä!

Susanne 

 

Syksyn kurssit starttaavat syyskuun alussa! Lisätiedot löydät:

- Golfjoogan Liikkuvuus, Core ja Tasapaino-kurssista täältä

- Golpilateksesta täältä

- Golfjoogan peruskurssista (PAR) täältä

- Golfjoogan jatkokurssista täältä

Evästeet

Tämä sivusto käyttää evästeitä tallentaakseen tietoja koneellesi.

Hyväksytkö evästeiden käytön?