Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Golfjooga - joogaa golfareille

"koska kehosi on tärkein golfmailasi"

Vinkkejä alkulämmittelyyn rangella osat 1-3

Lisätty 28.06.2019

Puhuin muuten yllättävän vähän kevään kursseilla alkulämmittelystä ja sen merkityksestä. Osasyynä tähän varmastikin oli se, että iso osa kurssilaisista käyvät harjoituksissa kurssista, kaudesta ja vuodesta toiseen, välillä saatan itsekin kyllästyä puhumaan samoista asioista tai pidän niitä itsestäänselvinä, kun olen niin paljon niistä puhunut... 

Lue kokonaan »

Golfarin ylävartalon kierto ja kehon epäsymmetrian merkitys

Lisätty 25.03.2019

Golfmessuilla mittailin TE3-älykepillä golfareiden rintarangan rotaatioita ja varovaisen arvioni mukaan mittauksia tuli tehtyä ainakin 300 messupäivien aikana. Tästä kertyi aika hyvä MAF (my ass feeling) ja näkemys siitä miten suomalaisten goflareiden rintarangat (=ylävartalo) kiertyvät.

Lue kokonaan »

Golfarin tehosvingi ja selkävaivat

Lisätty 10.02.2019

Somessa tuli vastaan Golfpisteen artikkeli "Tutkimus: Moderni tehosvingi aiheuttaa selkävaivoja yhä nuoremmille pelaajille" ja olin juuri avannut koneen kirjottaakseni uuden blogin. Aiheeksi olin suunnitellut jotain muuta, mutta artikkelin luettuani päätin palata golfarin selkäkipuihin ja niiden ehkäisyyn. Aihe on nimittäin todella tärkeä.

Lue kokonaan »

Golfarille pilatesta, miksi ihmeessä? Osa 1.

Lisätty 02.01.2019

Minulta on kysytty monesti eroa pilateksen ja joogaharjoittelun välillä. Joogalajeja on useita kymmeniä erilaisia, joten yksiselitteistä vastausta en lyhyesti pysty antamaan, kun lajien lisäksi opettajien opetustyylit vaikuttavat opetettavaan joogaan. Itsekin sekoitan sujuvasti pilates-oppeja omaan Golfjoogaopetukseeni siltä osin, kun se tuntuu palvelevan tarkoitusta.

Lue kokonaan »

Ala- ja ylävartalon erottelukyvyn merkitys golfarin harjoittelussa

Lisätty 13.11.2018

Golfsvingiä harjoitellessa kuulee usein mainittavan ala- ja ylävartalon erottelukyvystä. Tiedätkö mitä se tarkoittaa ja miksi sitä on erityisen tärkeä harjoitella?

Lue kokonaan »

Kiristääkö ylävartaloa kierrossa?

Lisätty 19.08.2018

Golfarilla tulisi olla hyvä liikkuvuus rintarangassa, lavoissa ja olkapäissä, jotta hyvä ylävartalon/hartiarenkaan kierto olisi mahdollista backsvingissä. Ja jotta liike olisi keholle turvallinen tuhansia ja tuhansia kertojakin toisettuna.

Lue kokonaan »

Tasapainotreenillä kohti nopeita, toistettavia svingejä!

Lisätty 22.06.2018

Olen kirjoittanut tasapainon merkityksestä aiemminkin blogiin ja se on golfareille aina yhtä ajankohtainen harjoituskohde. Kukaan meistä ei nuorennut päivä päivältä ja tasapaino on yksi niistä osa-alueista, joka heikkenee iän myötä (sekin hittolainen...). 

Lue kokonaan »

Tervetuloa kesä, golf ja onnistuneet kierrokset!

Lisätty 18.05.2018

Toivottavasti olet saanut startata jo golfkauden. Kelit on ainakin hellinyt niin pelaajia kuin kenttiäkin, ihanaa! 

Lue kokonaan »

Helppo backsving ja rento svingi - miten se on mahdollista?

Lisätty 09.02.2018

Kävin tammikuussa pitämässä Turussa Aura Golfin ja Kuopiossa Tarina Golfin kutsumina workshopit Golfjoogan Liikkuvuus, Core ja Tasapaino-kurssista. Suurkiitos järjestäjille ja osallistujille, molemmat päivät olivat huikean hienot ja upeita golfareita pääsin opettamaan! 

Lue kokonaan »

Voimaa, liikkuvuutta, tekniikkatreeniä vai uudet mailat? Svingin parantamisen monta keinoa 4/4 (uudet mailat)

Lisätty 09.12.2017

Ai niin, ja ne mailat… kirjoitussarjan viimeisimpänä tutkaillaan uusien välineiden merkitystä svingin ja pelin parantamiseen.

Lue kokonaan »

 

Syksyn kurssit starttaavat syyskuun alussa! Lisätiedot löydät:

- Golfjoogan Liikkuvuus, Core ja Tasapaino-kurssista täältä

- Golpilateksesta täältä

- Golfjoogan peruskurssista (PAR) täältä

- Golfjoogan jatkokurssista täältä

Evästeet

Tämä sivusto käyttää evästeitä tallentaakseen tietoja koneellesi.

Hyväksytkö evästeiden käytön?