Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Golfjooga - joogaa golfareille

"koska kehosi on tärkein golfmailasi"

Auts, uuh ja puuh. Mitä mä voin tehdä, kun kropassa on kipuja ja voinko mä tehdä enää mitään?

Lisätty 04.11.2019

Minulta kysytään paljon erilaisiin kropan kremppoihin, kiputiloihin, vammoihin ja sairauksiin liittyvistä asioista esim. miten voi harjoitella, jos on kulumaa nivelissä, nivelreumaa, madaltumia tai kulumia selkärangan nikamissa, jäätyneitä olkapäitä, tekoniveliä, lonkkaleikkauksia tms.   

Lue kokonaan »

Ala- ja ylävartalon erottelukyvyn merkitys golfarin harjoittelussa

Lisätty 21.10.2019

Golfsvingiä harjoitellessa kuulee usein mainittavan ala- ja ylävartalon erottelukyvystä. Tiedätkö mitä se tarkoittaa ja miksi sen harjoittamisesta ja hallinnasta voi olla hyötyä golfsvingissä?

Lue kokonaan »

5 syytä miksi kropan harjoittelu ensi kautta varten kannattaa aloittaa nyt!

Lisätty 09.10.2019

Viime vuonna näihin aikoihin pohdin mikä liikuttaa golfaria kauden jälkeen ja aihe on taas ajankohtainen. Monella kentällä on vietetty jo kauden päätöskisoja ja juhlia, toiset pitävät kentät toki läpi vuoden auki keleistä riippuen. Silti iltojen pimeys pakottaa väkisinkin rakkaan lajin talvitauolle ainakin ulkopelaamisen osalta suurimmalla osalla meistä päivätyöläisistä. Talviharjoittelukausi kannattaa kuitenkin hyödyntää hyvin ensi kautta silmällä pitäen. Kesä tulee nimittäin yllättävän nopeasti. Onneksi.

Lue kokonaan »

Hyvästi selkäkivut, huono ryhti ja kehon kireydet!

Lisätty 18.09.2019

Olen paljon puhunut golfarin selkäkivuista ja niiden ehkäisemisestä. Ja tulen puhumaan jatkossakin, sillä se on yleisin golfareiden vaiva. Vaivaa se toki muitakin kuin golfareita... selkäkipu on yksi suurimmista riesoista länsimaissa ja sen seurauksena lisääntyy fyysinen passiiviisuus, sairauspoissaolot, särkylääkkeiden syönti ja kivun aiheuttamat muut mieleen ja arkeen negatiivisesti vaikuttavat asiat. 

Lue kokonaan »

Golfarin alkulämmittely jäykälle rintarangalle ja olkapäille

Lisätty 28.08.2019

Olen saanut palautetta jakamistani alkulämmittelyvinkeistä ja videoista, että niistä on ollut apua. Hienoa!

Lue kokonaan »

Vinkkejä alkulämmittelyyn rangella osat 1-3

Lisätty 28.06.2019

Puhuin muuten yllättävän vähän kevään kursseilla alkulämmittelystä ja sen merkityksestä. Osasyynä tähän varmastikin oli se, että iso osa kurssilaisista käyvät harjoituksissa kurssista, kaudesta ja vuodesta toiseen, välillä saatan itsekin kyllästyä puhumaan samoista asioista tai pidän niitä itsestäänselvinä, kun olen niin paljon niistä puhunut... 

Lue kokonaan »

Golfarin ylävartalon kierto ja kehon epäsymmetrian merkitys

Lisätty 25.03.2019

Golfmessuilla mittailin TE3-älykepillä golfareiden rintarangan rotaatioita ja varovaisen arvioni mukaan mittauksia tuli tehtyä ainakin 300 messupäivien aikana. Tästä kertyi aika hyvä MAF (my ass feeling) ja näkemys siitä miten suomalaisten goflareiden rintarangat (=ylävartalo) kiertyvät.

Lue kokonaan »

Golfarin tehosvingi ja selkävaivat

Lisätty 10.02.2019

Somessa tuli vastaan Golfpisteen artikkeli "Tutkimus: Moderni tehosvingi aiheuttaa selkävaivoja yhä nuoremmille pelaajille" ja olin juuri avannut koneen kirjottaakseni uuden blogin. Aiheeksi olin suunnitellut jotain muuta, mutta artikkelin luettuani päätin palata golfarin selkäkipuihin ja niiden ehkäisyyn. Aihe on nimittäin todella tärkeä.

Lue kokonaan »

Golfarille pilatesta, miksi ihmeessä? Osa 1.

Lisätty 02.01.2019

Minulta on kysytty monesti eroa pilateksen ja joogaharjoittelun välillä. Joogalajeja on useita kymmeniä erilaisia, joten yksiselitteistä vastausta en lyhyesti pysty antamaan, kun lajien lisäksi opettajien opetustyylit vaikuttavat opetettavaan joogaan. Itsekin sekoitan sujuvasti pilates-oppeja omaan Golfjoogaopetukseeni siltä osin, kun se tuntuu palvelevan tarkoitusta.

Lue kokonaan »

Kiristääkö ylävartaloa kierrossa?

Lisätty 19.08.2018

Golfarilla tulisi olla hyvä liikkuvuus rintarangassa, lavoissa ja olkapäissä, jotta hyvä ylävartalon/hartiarenkaan kierto olisi mahdollista backsvingissä. Ja jotta liike olisi keholle turvallinen tuhansia ja tuhansia kertojakin toisettuna.

Lue kokonaan »

 

Syksyn kurssit starttaavat syyskuun alussa! Lisätiedot löydät:

- Golfjoogan Liikkuvuus, Core ja Tasapaino-kurssista täältä

- Golpilateksesta täältä

- Golfjoogan peruskurssista (PAR) täältä

- Golfjoogan jatkokurssista täältä

Evästeet

Tämä sivusto käyttää evästeitä tallentaakseen tietoja koneellesi.

Hyväksytkö evästeiden käytön?