Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Golfjooga - joogaa golfareille

"koska kehosi on tärkein golfmailasi"

Kiristääkö kierrossa? Rintarangan kierron vaikutus mailanpäännopeuteen.

Lisätty 09.03.2020

Golfmessuviikonloppuna testailtiin taas golfareiden rintarangan kiertoja. Tänä vuonna luvut olivat 22-88 asteen välillä keskiarvon ollessa 42-52 asteessa.

Lue kokonaan »

Onko sinulla käytössäsi svingin voimantuottopesäkkeet vai laiskottelevat lurjukset?

Lisätty 11.02.2020

Mitä mitä mitä, mistä se nyt puhuu ja onko jossain olemassa voimantuottopesäke, josta en ole vielä kuulutkaan? Mä haluan sen heti käyttööni!

Lue kokonaan »

Onko joogaa turvallista harjoitella?

Lisätty 02.01.2020

Tämä kysymys tulee aika ajoin vastaan asiakkaiden, tuttujen ja myös mediankin toimesta. Tänään (2.1.2020) Helsingin Sanomat olivat julkaisseet artikkelin aiheesta, joka on valitettavasti luettavissa vain tilaajille. En ole kovasti puhunut joogataustastani tai -matkasta, joka on tehnyt minusta sellaisen opettajan mitä olen. Nyt kerron siitä sinulle hieman.

Lue kokonaan »

Auts, uuh ja puuh. Mitä mä voin tehdä, kun kropassa on kipuja ja voinko mä tehdä enää mitään?

Lisätty 04.11.2019

Minulta kysytään paljon erilaisiin kropan kremppoihin, kiputiloihin, vammoihin ja sairauksiin liittyvistä asioista esim. miten voi harjoitella, jos on kulumaa nivelissä, nivelreumaa, madaltumia tai kulumia selkärangan nikamissa, jäätyneitä olkapäitä, tekoniveliä, lonkkaleikkauksia tms.   

Lue kokonaan »

Ala- ja ylävartalon erottelukyvyn merkitys golfarin harjoittelussa

Lisätty 21.10.2019

Golfsvingiä harjoitellessa kuulee usein mainittavan ala- ja ylävartalon erottelukyvystä. Tiedätkö mitä se tarkoittaa ja miksi sen harjoittamisesta ja hallinnasta voi olla hyötyä golfsvingissä?

Lue kokonaan »

5 syytä miksi kropan harjoittelu ensi kautta varten kannattaa aloittaa nyt!

Lisätty 09.10.2019

Viime vuonna näihin aikoihin pohdin mikä liikuttaa golfaria kauden jälkeen ja aihe on taas ajankohtainen. Monella kentällä on vietetty jo kauden päätöskisoja ja juhlia, toiset pitävät kentät toki läpi vuoden auki keleistä riippuen. Silti iltojen pimeys pakottaa väkisinkin rakkaan lajin talvitauolle ainakin ulkopelaamisen osalta suurimmalla osalla meistä päivätyöläisistä. Talviharjoittelukausi kannattaa kuitenkin hyödyntää hyvin ensi kautta silmällä pitäen. Kesä tulee nimittäin yllättävän nopeasti. Onneksi.

Lue kokonaan »

Hyvästi selkäkivut, huono ryhti ja kehon kireydet!

Lisätty 18.09.2019

Olen paljon puhunut golfarin selkäkivuista ja niiden ehkäisemisestä. Ja tulen puhumaan jatkossakin, sillä se on yleisin golfareiden vaiva. Vaivaa se toki muitakin kuin golfareita... selkäkipu on yksi suurimmista riesoista länsimaissa ja sen seurauksena lisääntyy fyysinen passiiviisuus, sairauspoissaolot, särkylääkkeiden syönti ja kivun aiheuttamat muut mieleen ja arkeen negatiivisesti vaikuttavat asiat. 

Lue kokonaan »

Golfarin alkulämmittely jäykälle rintarangalle ja olkapäille

Lisätty 28.08.2019

Olen saanut palautetta jakamistani alkulämmittelyvinkeistä ja videoista, että niistä on ollut apua. Hienoa!

Lue kokonaan »

Vinkkejä alkulämmittelyyn rangella osat 1-3

Lisätty 28.06.2019

Puhuin muuten yllättävän vähän kevään kursseilla alkulämmittelystä ja sen merkityksestä. Osasyynä tähän varmastikin oli se, että iso osa kurssilaisista käyvät harjoituksissa kurssista, kaudesta ja vuodesta toiseen, välillä saatan itsekin kyllästyä puhumaan samoista asioista tai pidän niitä itsestäänselvinä, kun olen niin paljon niistä puhunut... 

Lue kokonaan »

Golfarin ylävartalon kierto ja kehon epäsymmetrian merkitys

Lisätty 25.03.2019

Golfmessuilla mittailin TE3-älykepillä golfareiden rintarangan rotaatioita ja varovaisen arvioni mukaan mittauksia tuli tehtyä ainakin 300 messupäivien aikana. Tästä kertyi aika hyvä MAF (my ass feeling) ja näkemys siitä miten suomalaisten goflareiden rintarangat (=ylävartalo) kiertyvät.

Lue kokonaan »

 

Kevään kurssien aikataulut ovat nyt julkaistu! Lisätiedot löydät:

- Golfjoogan Liikkuvuus, Core ja Tasapaino-kurssista täältä

- Golpilateksesta täältä

- Golfjoogan peruskurssista (PAR) täältä

- Golfjoogan jatkokurssista täältä

- Golfarin voimaharjoittelusta täältä

Evästeet

Tämä sivusto käyttää evästeitä tallentaakseen tietoja koneellesi.

Hyväksytkö evästeiden käytön?